lean marketing

Dynamiczny rozwój przemysłu spowodował, iż niezbędne stały się modyfikacje w koncepcjach zarządzania zakładami produkcyjnymi oraz ich pracownikami. Lean production to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej zadaniem jest zwiększenie efektywności produkcji i czynności z nią związanych w określonym zakładzie. Jak nietrudno można domyślić się, zamysł ten wywodzi się z Japonii, często odwołującej się do szeroko pojętego minimalizmu. Prekursorem tej metody była firma Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z eliminowaniem wszelkich czynności podejmowanych w toku produkcji, a jednocześnie zupełnie zbędnych. narzędzia do lean Najistotniejszym celem „szczupłego zarządzania” jest więc zlikwidowanie marnotrawstwa zarówno w wymiarze pracy pracowników jak i eksploatowanych materiałów. Wykorzystanie technik lean management stwarza szansę zdobycia takich korzyści, jak wzrost produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki wzajemne w zakładzie zwykle ulegają poprawie. Jest to związane z efektywniejszą komunikacją. Co nie bez znaczenia techniki z dziedziny lean management mogą być stosowane w każdym przedsiębiorstwie, wszystko jedno z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co jest najistotniejsze to sprawność dokonania weryfikacji, które działania nie przynoszą korzyści dla firmy.